14 Haziran 2019 Cuma

SEO Nedir? SEO NE Demektir?

Henüz internet sektörüne yeni giriş yaptıysanız sık sık duyduğunuz SEO nedir ve tanımının ne olduğunu merak edebilirsiniz. SEO Türkçe kısa anlamı ile arama motoru optimizasyonu olarak tanımlanıyor. Oluşturmuş olduğunuz web sitenizdeki içeriklerinizin Google aramalarında ilk sayfalarda ve üst sıralarda görünmesi için yapılan çalışmaların tümüne SEO deniyor.
Sitenizdeki yazıların aramalarda üst sıralarda yer alması için bazı çalışmalar yapmak şart. İşte tüm bu çalışmalara verilen genel ad olarak bilinen SEO elbette yazıldığı kadar kısa bir işlem süreci değil. Birden fazla işlemleri bulunan, uzun bir zaman dilimine yayılan, sürekliliği olması gereken ve sürekli ilgi isteyen, gündemi ve yenilikleri takip isteyen bir çalışma sisteminden oluşan SEO ile doğru yapılan her adım web sitenizi en üst sıralara taşıyor. Bu da daha çok okunma, otorite olma ve kaynak siteler arasında yer alma fırsatı sağlıyor

SEO Açılımı Nedir?
SEO’nun açılımı: Search Engine Optimization. İngilizce kelimelerin kısaltılması olan SEO’nun Türkçe karşılığı ise Arama Motoru Optimizasyonu’dur. SEO’nun kısa ve net olarak tanımını yapmak gerekirse, web sitelerinin Google arama motorunda yükselmesi, doğal olarak trafikartışı sağlaması için yapılan çalışmalardır.
Bölümler
  1. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?
  2. Arama Motorları Nasıl Çalışır?
  3. Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?
  4. İç Optimizasyon Nedir?
  5. SEO Performansını Nasıl Ölçebilirim?
  6. SEO ile İşimi Nasıl Geliştirebilirim?
  7. Sonuç

Seo nedir ve neden gereklidir

Eğer online içerik ürettiğiniz bir web siteniz veya blogunuz varsa; SEO neden gereklidir ve neden SEO yaptırmalıyım diye merak edebilirsiniz. Her gün milyonlarca içeriğin oluşturulduğu web ortamında farklılaşıp, üst sıralara çıkmak öyle çok kolay bir süreç değil. Eğer bir içerik üretiyorsak veya daha çok kişiye ulaşmak amacıyla bir web sitesi açmışsak, burada bilgi, ürün veya hizmet sunuyorsak, bilinirliğimizi artırmak için SEO çalışmalarına girmemiz faydamıza olacaktır.
Google aramalarında, okuyucuların büyük bir bölümü gelen sonuçlar içerisinde sadece ilk gelen sonuçlara ilgi gösteriyor. Çok çok azımız ikinci ve üçüncü Google sayfalarına bakıyor. İşte SEO ile Google aramalarında ilk sayfada ilk sıralarda yer almak öncelikli amacımız. Çünkü böylelikle sitemize daha fazlaziyaretçi çekmiş ve onlarla bağ kurmuş olabiliyoruz. Hatta amaç Google ilk sayfa değil Google aramalarında ilgili kelimelerde ilk sırada olmaktır.
Sitenizin içeriği ne olursa olsun elbette daha fazlakişiye ulaşmak isteyecek ve böylelikle bir ürün satıyorsanız daha fazla kazanç sağlamaya çalışacak ya da bilgiye dayalı bir adres ise de daha fazlaokuyucuya sahip olmak isteyeceksiniz. Alanında uzman olmuş kişilerden danlışmanlık almak ve onların verdiği yönergelere göre davranmak olmazsa olmaz bir süreç bu nedenle.
Tam olarak SEO nedir ve SEO nasıl yapılır sorusunu bilen uzmanlar ile yapacağınız ortak çalışmaların sonucunda hedeflerinize yavaş yavaş ulaşmanız için ilerleyebilirsiniz. Bu zaman isteyen ve sabırla uygulanması gereken bir süreç. İlerleyişin takip edilmesi, yeni güncellemelerin yapılması ve gelişmelere göre yeni taktikleri uygulanması gerekiyor.
SEO analizlerini doğru yapmak ve özellikle doğal yollar ile siteyi yükseltmek en gerekli adımlardan biridir. Bu alanda yapılacak ilk adım anahtar kelimeler oluşturmak olacaktır. Belirlenen anahtar kelimelerde üst sıralara çıkarmaya çalışmayı belirlemek olacaktır.
Bunun içinde sosyal medya kullanılarak, özgün makaleler kullanılarak ve sitenizin kodlarında ki hataları gidererek yani tam ve bir bütün olarak tüm hatalar gözden geçirip, Google’ın gözüne girecek adımlar ile ilerlemek sizleri yükseltmeyi başaracaktır.
Bu alanda ben bir şeyler yapabilir miyim diye merak edebilirsiniz. Elbette bu aşamada sizlerin de çalışmaları ve emek vermeniz gerekebilir ama doğru oranda ilerlemek için mutlaka bir SEO hocasından yardım almalı ve sitenizi güvenli ellere teslim etmelisiniz.
Unutmayın ki doğal yollar ile yapılmayan tüm SEO çalışmaları sizlere başarı vermek yerine sitenizin cezalı duruma düşmesini sağlayacak ve geri dönüşü olmayacak analizlerin ortaya çıkmasını sağlıyor olacaktır. Bu sebeple elbette doğru kişiler ile çalıştığınıza emin olarak siteleriniz teslim ediniz.
SEO Ne Demek? Öğrenmeye Hazır mısınız? O Zaman Başlayalım!

SEO, web sitesi trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz çeşitli teknikler ve stratejiler içerir. Arama motorlarından gelen trafik, organik olarak da bilinmektedir. Ziyaretçiler, sunduğunuz şeyleri aktif olarak aramakta ve daha sık dönüşüm yapma eğilimindedir.
Rakiplerinizden üstün olmak zorlu bir iş olabilir fakat arama motoru optimizasyonunun başladığı yer aslında tam olarak da burasıdır. Google ve diğer aramamotorlarının içeriğinizi okuması ve anlaması (web sitesini optimize etmek) için mücadele ederseniz, arama sonuç sayfalarında daha üst konumlarda yer alabilirsiniz. Web sitenizi öne çıkması için, nasıl optimize edileceğini öğrenmek için önce arama motorlarının nasıl çalıştığını bilmeniz gerekmektedir. Ben bu olayı hep bir oyuna benzetmişimdir. Bu oyunun kuralları var ve bu kuralları Google belirliyor. Bizler yani web sitesi sahipleri bu kuralları bilir ve oyunu kurallarına göre oynarsak başarısız olma ihtimalimiz çok düşük olur. Şimdi oyunu kurallarına göre oynamaya hazır mısınız?
Arama Motorları Nasıl Çalışır?
SERP’deki sonuçları belirleyen bir çok faktör var, ancak en önemlileri arasında alaka düzeyi, yetki ve kişiselleştirme bulunuyor. Bu sinyalleri anlamanız ve sitenizi bunlara göre optimize etmeniz web sitenize fayda sağlayacaktır. Google ve diğer arama motorları kullanıcılarına yalnızca en alakalı ve yetkin sonuçları sunmak istediği için bu faktörleri dikkate almak şart. Google kaliteli bir arama motorudur. Bugünlere, kullanıcılarına kaliteli bir deneyim yaşattığı için gelmiştir. Bu kaliteli deneyimi hangi web sitesiyle yaşatırsa o web sitesini her zaman için ödüllendirir. Yani bizler Google’a kaliteli bir deneyim yaşatma konusunda yardımcı olursak bunun ödülü kısa sürede alırız. Bu nedir? Kaliteli içerik üretmek, web sitemizi kurallara göre optimize etmek, aramamotorları için değil ziyaretçiler için çalışmak. Ayrıca, bazı durumlarda kişiselleştirme de nihai sonuca etki edebilmektedir. Kişiselleştirme için örnek vermek gerekecekse: konum bilgisi, kullanıcının arama geçmişi, kullanmış olduğu cihaz veya sosyal bağlantılar olabilir.
Arama motorları özellikle de Google, her yıl algoritmala değişiklikleri gerçekleştirmektedir. Amaç araştırma yapan ziyaretçilerine daha alakalı sonuçlar sağlayabilmektir. Yukarıda da bahsetmiştim: Daha kaliteli bir deneyim yaşatmak için her türlü iyileştirmeyi ve değişikliği yaparlar. Bazı değişiklikler büyüktür ve çok sayıda siteyi etkilemektedir. Bazıları ise küçüktür ve sonuç sayfasında yer alan konumlarınızda herhangi bir değişikliği neredeyse anlayamazsınız.
Geçen yıl birkaç önemli Google güncelleştirmesi yapıldı. Bu güncellemelere MOZ ve benzeri web sitelerinden ulaşabilirsiniz. En kısa süre de algoritmalarla alakalı detaylı bir içerik paylaşacağım. Unutmamamız gereken bir şey var: arama motorları her zaman aradığınız bilgilere en uygun bağlantıları vermek için çalışırlar.
Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?
Anahtar kelimeler, SEO stratejiniz için olmazsa olmazdır. Bu yüzden, analitik bir yaklaşım kullanmalısınız. Öncelikle, potansiyel ziyaretçinizi düşünün. Ne tür bir arama yapıyor, ne istiyor? Sayfanızı yüzlerce farklı terim için optimize edemezsiniz. İşte bu yüzden çok spesifik sorguları tercih etmeli ve neyi optimize ettiğimize karar vermemiz gerekmektedir. Akılda tutulması gereken 3 önemli şey var: sıklık, rekabet ve alaka.

SEO nedir, SEO ne işe yarar, SEO nasıl yapılır sorularına alacağınız profesyonel destek ve SEO hakkında elde ettiğiniz deneyimler ile sitenizi arama motorlarında üst sıralara çıkarıp, sitenizin bilinirliğini artırdığınız gibi reklam geliri elde edebilmeniz de mümkün. SEO konusunda zaman kaybetmeden bir danışmanlık almanızı öneririz.
Anahtar kelime araştırma süreci, AKH, (Anahtar Kelime Hacimi), frekans (insanların bir şeyler aradığı sıklık) ile rekabet arasındaki ilişkidir (piyasanın ne kadar rekabetçi olduğu). AKH, anahtar kelimeler arasında en büyük potansiyelin hangisinde olduğunu ve sitenize daha fazla hedefli trafik çekmek için hangisinin daha fazla katkı sağlayacağını bulmak konusunda yardımcı olur.
AKH araştırması yaparken yaparken çoğumuz hedefleyeceği anahtar kelimeyi aramaz. Amaç hazırladığımız içerikleri tanımlayan önemli anahtar kelimelere yer vermektir. Bu bizlere arama motorlarında daha görünür kılacak, hedeflenen anahtar kelimemize daha çok katkı sağlayacaktır.
Şimdi Uygulamalı Örneğimizi İnceleyelim:

Bir cep telefonu satışı yapan e-ticaret sitesine sahip olduğunuzu varsayalım;
Örnek 1:  Kullanıcı “iphone” araması yapıyor.
Bu kelime de arama sonuç sayfalarında iyi bir konumda yer almak isteyebilirsiniz. Bu gerçekten çok aranan aynı zamanda da rekabet oranı çok yüksek bir anahtar kelimedir. Ayrıca, potansiyel kullanıcınınızın yenitelefon satın almak istemediğini, sadece bazı bilgilere ulaşmak ve resimleri incelemek için arama yaptığını dikkate alacak olursak, burada sizin sayfalarınızın bununla pek alakalı olmadığını zaten bu aramanın da bir dönüşüme uğramayacağını tespit etmiş oluruz.
Örnek 2:  Kullanıcı, “İphone 7 Plus 128GB Siyah” araması yapıyor.
Şimdi, bu uzun kuyruklu ve “iphone” gibi sık sık aranan bir anahtar kelime değil. Ancak bu arama sizin sitenizle son derece alakalı ve rekabet oranı yüksek olmaya ayrıca dönüşümle sonuçlanması çok yüksek ihtimalli bir kelime. Bu kelime de, muhtemelen daha kısa süre de daha iyi konumlar da yer alabilirsiniz.
Anahtar kelime araştırması SEO sürecinin en önemli bölümlerinden biridir. Her şey dönüşümler veya gelen trafikle ne yapmak istediğinizle ilgilidir. Daha çok trafik mi yoksa daha çok dönüşüm getirecek trafik mi? Dönüşüm optimizasyonu çok daha farklı bir konudur. Bunu ilerleyen zamanlar da ele alacağım ve bununla alakalı bir içerik yayınlayacağım.
İç Optimizasyon Nedir?
Adından da anlaşılacağı gibi, iç optimizasyon, web sitesinde yapılan değişikliklerle ilgili olan optimizasyon türüdür. İçeriğinizin kullanıcılara nasıl gösterildiğini bilmek önemlidir. SERP’de bir başlık, bir açıklama ve bir web sitesi URL’si vardır ve web sitenizi optimize etmeye başladığınızda bunlar ilk iyileştirmeniz gereken alanlardır.
Web sitenizdeki her sayfa için benzersiz, açıklayıcı bir başlık ve açıklama girmelisiniz. Ayrıca net ve sezgisel bir URL yapısına sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.
Her yönü ele alamayacağım ancak aşağıda bazı yüksek öncelik faktörleri sıralama ihtiyacı duydum:
  • Web sitenizin bulunduğu sektörle alakalı taze, harika içerikler sağlamalısınız.
  • Her sayfa için benzersiz başlık ve açıklamaetiketi kullanmalısınız.
  • Hedeflenen çapa metni ile iç bağlantı kurabilirsiniz fakat burada aşırıya kaçmayınız.
  • Başlık etiketlerini (H1-H6) uygun şekilde kullandığınızdan emin olunuz.
  • Görsel optimizasyonu, görsel URL kullanımı ve ALT etiket kullanımlarına özen gösteriniz.
  • Mobil dostu bir web sitenizin olup olmadığına emin olunuz.
  • Web sitenizin hızlı açılmasına odaklanmalısınız.
Bazı tasarım, teknik ve kalite ipuçlarını da kontrol edebilirsiniz. Bütün bunlar sıralamanızı iyileştirmenize ve çok daha fazlasına yardımcı olabilir.
SEO nasıl yapılır? Bununla alakalı yazdığım içeriğe de >> https://www.ayhankaraman.com/seo-nasil-yapilir/bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Bu içerik sayesinde SEO konusunda ciddi bir tecrübeye sahip olacaksınız.
SEO Performansımı Nasıl Ölçebilirim?
Sitenizin SEO açısından nasıl bir performans gösterdiğini öğrenmek için Google Analytics’ten çekebileceğiniz bir çokfarklı veri bulunmaktadır. SEO çalışmalarınızın performansını ölçtüğünüzde, doğru yönde gidip gideceğinizi anlamanıza yardımcı olabilecek metrikler aşağıdaki gibidir:
Kanal Gruplaması – Organik trafiğiniz ücretli arama, yönlendirme trafiği, sosyal medya veya e-posta pazarlaması gibi diğer kanallarla karşılaştırıldığında nasıl bir performans sergiliyor?
Ortalama Konum – SERP’de belirli bir sorguya karşılık web sitenizin ortalama sıralaması nedir?
Tıklama Oranı – Web siteniz SERP’de belirli bir sorguda almış olduğu gösterim ve ilgili sorgunun almış olduğu TO’su (tıklama sayısının toplam gösterim sayısına bölünmesi) nedir?
Dönüşümler – Diğer kanallara kıyasla kaç tane dönüşüm var? Dönüşüm oranı nedir?
Davranış – Organik ziyaretçilerin hemen çıkma oranı nedir? Ziyaret başına sayfa gezine oranı ve sitede ortalama bulunma süresi nedir?
SEO ile İşimi Nasıl Geliştirebilirim?
Arama Motoru Pazarlamacılığı (SEM), yatırım getirisi (ROI) açısından optimizasyona değer yüksek performanslı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabilir. Organik trafiğinizin artış göstermesini beklemek yerine, bir AdWords kampanyası başlatabilir ve bu sayede kullanmış olduğunuz anahtar kelimeler arasında büyük potansiyele sahip kelimeleri tespit edebilirsiniz. Adwords sayesin de dönüşüm getiren kelimeleri de tespit edip bu kelimelere odaklanabilirsiniz. Zaman kaybetmeden hem trafiğinizi hem de organik trafik aracılığıyla gelen ziyaretçiler üzerinden gelirinizi artırabilirsiniz. Ancak, hedeflediğiniz anahtar sözcüklerini bulup SEO çalışmalarına başlayıp kesinlikle bu kelimeler de Adwords bütçesini kısmayınız ve bu kelimeleri hedeflemeyi bırakmayınız. Bu iki kanalı birlikte kullanmak çok daha iyi olacaktır. İyi SEO, kalite puanını artırır ve AdWords kampanyalarına yardımcı olur. Bu durum, tıklama başına ve kampanyanın genelmaliyetlerini düşürecek aynı zamanda da başarı şansınızı artıracaktır.
Sonuç
SEO ‘uygula ve bırak’ türü iş değildir. Ziyaretçilerinize düzenli olarak taze, eşsiz bir içerik sağlamanız gerekir. Sonuçları etkileyebilecek çok faktör bulunmaktadır. Bu faktörler sürekli değişmektedir.
Siz değerli ziyaretçilerime arama motoru optimizasyonu (SEO) süreciyle alakalı önemli bir bilgi aktarmak istiyorum. İçeriğimin en başında da belirtmiştim ama tekrar belirtmekte fayda var: Bu bir oyun. Bu oyunun kuralları var ve kuralları Google arama motoru belirliyor. Oyunu kuralına göre oynarsanız ödüllendirilirsiniz. Bu ödüllendirme uzun süreli olur. Ayrıca SEO’da kısa sürede sonuç beklemek en büyük hatalardan birisidir. Sabırlı olun ve çalışın.
Aklına takılan bir şey mi var? Hemen yorum kısmını kullanarak bana sorularını yöneltebilirsin. Sorularını memnuniyetle ve çok hızlı cevaplayacağımdan hiç şüphen olmasın. Haydi bekleme hemen sor.
kaynak : ayhankaraman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder